رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری
شبکه های اجتماعی
تبلیغات
سامانه جامع رسانه های کشور

اتومبیل های عملیاتی، امدادی و آفرود در عبور از معابر ناهموار مانند کویر، باتلاق، شن، مناطق برفی و نظایر آن همواره با مشکل مواجه بوده و می بایست به انواع ابزار کمکی مانند جک لیفت، وینچ، دیفرانسیل جلو و انواع کمک مجهز شوند و البته باز هم ممکن است در این معابر گیر کنند. اکنون یک مخترع ایرانی سیستمی را طراحی و ابداع نموده است که به صورت پرتابل بر روی اتومبیل نصب شده و در زمان نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم با استفاده از نیروی موتور و یونیت هیدرولیک قدرتی را از موتور یا برق باتری گرفته و به جک ها که در زیر رکاب نصب شده است، انتقال داده و اتومبیل را از موانع عبور می دهد. 

حامد میانجی مخترع این نوآوری در مصاحبه با رسانه توسعه اختراعات و نوآوری افزود: «ساخت این دستگاه به واسطه ابعاد کوچک و قابل حمل، قابلیت استفاده دو حالته دارد و این امکان را فراهم می کند که به راحتی بر روی انواع خودرو نصب شود».

طبق ادعای مخترع این سیستم، اتومبیل های مجهز به این فناوری 70 درصد مسیرهای آفرودی را بدون نیاز به هیچ ابزار جانبی دیگری می توانند طی نمایند؛ وی افزود هزینه نصب این سیستم بر روی خودروها کمتر از 200 میلیون تومان بوده و ضمن کمک به زیبایی اتومبیل می توان خودرو را از هر مسیر ناهمواری عبور داد.

 سیستم آفرود بدون نیاز به تعویض چرخ در اداره ثبت اختراعات و مرکز مالکیت های معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به ثبت رسیده است و مخترع آن علی رغم درخواست های خارجی در تلاش برای تجاری سازی و تولید انبوه این سیستم در کشور و سپس صادرات آن است و مدعی است ظرفیت تولید سالانه 50 هزار دستگاه می تواند نیاز کشور را تأمین نماید.

حامد میانجی مخترع ارزشمند کشورمان که فارغ التحصیل رشته فیزیک می باشد ابراز امیدواری کرد که روزی تمامی خودروهای امدادی و عملیاتی کشور در مناطق صعب العبور مجهز به این فناوری بومی و سیستم کاربردی شوند.

در صورت تمایل برای سرمایه گذاری می توانید به طور مستقیم با این مخترع ارتباط بگیرید: mianjihamed@gmail.com

کد خبر: 14030410122

تاریخ انتشار10 تیرماه 1403

دسته بندی: اختراع

تحریریه رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

 

All rights reserved © 2024 IdeaPatent