رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

مؤسسه رسانه ای ترویج علم || حامی نوآوری های سبز || فرصتی برای خلاق زیستن

رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری e-resaneh
شبکه های اجتماعی
تبلیغات

ساختمانی در تایوان با نام مستعار برج باغ آگورا با ارتفاع ۹۳.۲ متر از ۲۱ طبقه بالای زمین تشکیل شده است. با بالا آمدن ساختمان، ۴.۵ درجه چرخش در هر طبقه ایجاد شده است، به طوری که از پایین به بالا ۹۰ درجه پیچ می ‌خورد. هدف علمی چنین طراحی آن است که اطمینان حاصل شود هر آپارتمان از نور روز برخوردار می ‌شود.

فضای داخلی آپارتمان ‌ها به گونه ای است که هر واحد از سه طرف با پنجره ‌های بلند احاطه شده است و گردش هوای طبیعی را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، طراحی غیر معمول برج، انعطاف ‌پذیری را برای ساکنین بهبود می ‌بخشد و باعث ایجاد فضاهای بدون ستون در طبقات با اعداد فرد می‌ شود و در طبقات زوج، فقط لبه‌ های ساختمان دارای ستون‌ های قابل مشاهده است.

ادعا شده است این برج در برابر زلزله و سیل مقاوم بوده و همچنین از مجموعه ‌ای از پدهای عایق لرزه تشکیل شده است که به جلوگیری از لرزش ساختمان کمک می ‌کند و علاوه بر آن دارای موانع سیل است و پنجره ‌های آن برای مقاومت در برابر بادهای بسیار شدید آزمایش شده است.

جدا از موضوع طراحی منحصر به فرد، این برج به تازگی گواهینامه استاندارد ساختمان سبز خود را دریافت کرده است. تقریباً ۲۳ هزار درخت، درختچه و گیاه در سراسر این پروژه نصب شده است که شامل مناطق باغی، بالکن‌ ها و تراس ‌ها می‌ شود که در کنار ایجاد فضایی دلپذیر، تمام آن فضای سبز سالانه ۱۳۰ تُن دی اکسید کربن را جذب می‌کند.

یک سیستم جمع آوری آب باران به آبیاری آن کمک می ‌کند و استفاده از آب را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. مصرف برق برج نیز با صفحات خورشیدی کاهش می ‌یابد که انتظار می‌ رود سالانه حدود ۴۰ هزار کیلووات ساعت برق تولید کنند که برای ۱۰ خانوار کافی است. همچنین دارای شش توربین بادی است که سالانه ۱۴۰۰ کیلووات ساعت برق اضافی تولید می ‌کنند که برای تامین انرژی تاسیسات عمومی ساختمان استفاده می ‌شود.

کد خبر: 14030703134

تاریخ انتشار3  مهر ماه 1403

دسته بندی: نوآوری

تحریریه رسانه خبری توسعه اختراعات و نوآوری

منبع خبر: vincent callebaut

     

All rights reserved © 2024 IdeaPatent